Fredag nu!

I veckan har det inte hänt så mkt, igår var jag i stallet och red, trots att jag har fått ridförbud igen! Vet inte om jag har sagt det men provsvaren visade på körtelfeber fortfarande.
Men vela rida sista gången, men tog iaf och res med sadel trots att vi fick rida utan... lite tråkigt men var nog lika bra. Vi hade galopphinder, skulle rida flest och mins galoppsprång mellan två hinder. 
Jag hade anton och han gick inte riktigt att hålla in i samlad galopp och sen 
då vi skulle fräsa på var han ganska duktig men var lite smårädd att han skulle få
nå damp när vi red i vänster varv för han var rädd för läktaren.
sen korade vi årets sopa, hoppa öven en sop som är på hinderstöd.
smalt emmellan och känns högre än ett vanligt eftersom det var så smalt. 
Tror vi hoppade 70-80 eller nått sånt innan han stanna? 
Första försöket tände han inte riktigt och kom fel, tog ett extra steg för att inte hoppa av 
så långt ifrån så vi rev och jag höll på att flyga över han. 
Men var snabbt uppe från halsen igen och klarade mig.
Men han stannade sen andra försöket, stackars var nog lite rädd. Jag också kanske. 

Nog med hästsnacket nu! 
Igår fick jag även reda på mitt excelprov i data, är nöjd! nu måste 
jag bara göra en bre powerpoint arbete med lina så kanske jag får ett 
bra betyg som slutbetyg i kursen ;) 
Idag hade vi ingen engelska så borjade först 10 och slutade 12.45, skön dag!
Sen jag kom hem har jag suttit vid datorn och även haft Fredrik
och danne på besök utanför på skoter.
Antar att mitt hjärta är grymt glad nu när han kan köra här i stan :)
Blir att vara med han efter jag har ätit, ska sova där och sen
imorgon ska jag, han, danne och emelie? ut med skoter. 
Så blir en tidig morgon :)

Ni får veta mer om det sen :) Nu ska jag publicera det här inlägget
och sen skriva ett nytt som inehåller bilder!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0