i måndags

Nu kommer det många händelser här!
Många pga att lina var grymt trött och det inebär flummmmmm.

Första lektionen, engelska:

Jag: *läser ur en bok och ser en humor som jag och amanda kan misstolka
lite och visar henne*
Amada: Va?
Jag: det står Lick it! I sad, Lick it!
Amanda: Vadå?
Jag: *tittar på henne*
Amanda: *fattar och börjar garva*

Ni behöver inte veta varför jag och amanda misstolkar saker om den
saken, hahaha!

Sen på administrationen:

Lina: Monica, kan du hjälpa?
Läraren: jodå
Jag: jag är också där och behöver hjälp
Läraren: då ställer jag mig mitt emallan er.
Vi: okej
Läraren: *Förklarar och tittar för stunden på mig*
Jag: *Tittar på lina, ser hur hon far fram och tbk med huvudet
och hennes ögon faller ihop*
Jag: *småskrattar*
Läraren: *vänder sig mot lina och ska förklara*
Lina: *Skiner upp som en sol i samma sekund som läraren
vrider huvudet mot henne*

Hahaha, någon som var trött? Men lyckades unkomma att läraren såg det.

Sen:

Jag och lina är påväg till maten:

Lina: AAAHHH!! en bil kommer bakom oss!!!
Jag: Ta det lugnt
Lina: *Tippar/småspringer och vifftar typ med armarna i
sidled åt vänster bakom mig och sen åt höger igen
framför mig*
Jag: lina vad gör du?
Lina: visste ju inte vart jag skulle ta vägen!!?
Jag: den svängde bakom oss
Lina: aaha
Båda: hahahah!

Så efter vi hade ätit skulle vi till konsum, hon babblar på att hon ska vara mer diskret.

Lina: nu ska jag vara diskret
Jag: okej, lycka till
Lina: Hej! (åt några som kommer)
Dom: hej
Lina: *går några steg framåt och halkar*
Lina: AAAAAAAAAAAAHHHHHÅÅÅ!!
Dom: Hahaha.
Jag: Du som skulle vara diskret.

Sen väl inne på konsum så står vi i kassan, en ung kille får lära sig hur mån gör och det så tog lite extra länge.

Lina: saffran?! *pekar på en påse som är fasttejpad för att man
ska se att dom säljer saffran vid kassan*
Jag: ja, Och det kan du ju köpa och hälla i håret så du blir gulhårig,
du tjatar ju om att det redan är gult, fast det inte är det! Men om
du tar och köper det så blir det kanske det gula du inte har nu.
Lina: vadå gul av saffran?
Jag: ja? Lussebullarna blir ju det?
Lina: JAAAHAAA! saffran xD

Då först klickade det för henne att det var det man hade i lussebullarna.

Efter konsum och at vi hade pratat med annika och Ch började vi gå mot skolan.

*Möter ett killgäng som går förbi oss, och nån av dom tuggar toy*
Lina: Åhhh, gott toy!
Jag: *Tittar på henne*
Lina: Jag vill SMAKA!
Jag: hahaha! va?
Lina: *fattar vad som hon hade sagt, haha.*
Båda: Hahaha, nu går vi vidare så dom inte tänker nått.


Väl då vi var på lektionen, matte.
Vi fick tbk våra matteprov och amanda vågade inte se vad hon fick.


Lina: Titta då amanda!!?
Amanda: jag vågar inte!
Lina: Ge hit så kollar jag!
Amanda: Neeejj!
Lina: *springer mot henne*^
Amanda: *ser det och börjar springa ut*
Lina: *hinner ikapp och just då dom har paserat dörren ut
så får hon tag runt amanda*
Amanda: *snubblar på linas fot och far ner på golvet med en
dunst och landar på magen*
Lina och amanda: HAHAHAH!
*dom kommer in och sätter sig igen*
Jag: vad fick du då amanda?
Amanda: har inte sett ännu...
Jag: titta då.
Amanda: Tittar

Hahaha, man hörde bara en dunst och sen asg.

Haha, mellan rasten från matten till svenskan så var jag och träffade fredrik.
Fick småspringa genom ganska djupsnö som är svår att gå i.

Jag: *kommer upp för trappen där resten av mina tjejer sitteroch min engelska
lärare står och pratar med dom*
Linnea: Har du varit hos din boyfriend nu?
Jag: jodå *andades lite tungt och var röd om kinderna för
att det var jobbigt det med att gå*
Lina: *tittar på mig* Haha, VAD har ni gjort??! Du
är ju alldeles röd och ruffsig i håret! xD
Min engelska lärare: HAHAHAHAHAH! *och går därifrån vifftandes med
handen och i asg.*
Alla tjejer: HAHA!
Jag: *Går till spegeln, fixade till håret och tittade om jag var så röd* Men
lina, du vet väl att det var du som ruffsade till mitt hår inne på matten
innan jag gick?! och det var jobbigt att springa i snön.
Linnea: Skyll på det va ;)
Lina: jo jag vet (hon hade gjort det) Men det var så lägligt att säga så!
Jag: hahaha, jo kanske.

Haha, en av dagens bästa!

Inne på svanskan:

Lina: *sätter sig på stolen och sen drar hon ner dragkedjan på jackan*
Linnea: Men linaaa?! (trodde hon fes)
Lina: Det var min dragkedja juh!! hahahah!
Linnea: hahaha, tänkte väl.

Sen så sitter vi där och jag till lina:

Jag: lina, visst är dom som bill och bull?
 (syftar på två personer som vi kallar det ibland)
Lina: haha, va? snarare kortis och långis!
(syftar på någon annan)
Jag: Haha, nej? *säger vem jag menar*
Lina: jaaahaaa, jooo.
Jag: haha, kortis och långis, kan misstolkas xD
Lina: men hallåååå, tänk inte så xD
Jag och sen hon: Hahaha.

Hahaha, det var en händelserik dag för sådana händelser!
Och lina visade verkligen gång på gång att hon hade en stor BLOND sida ;)
Blev mkt skratt under skoltiden kan jag lova! haha.
Men det förlänger väl livet, inte sant?! ;)

Nu ska jag kila iväg till min älskling, bloggar väl nångång :)




Kommentarer
Postat av: blondiee

HAHAHAHAHA omg, jag fick mig nå skratt här och där allt! ;)



Jag rår inte för att jag är blond josefine!



Är det okey om jag snor denna text sen (gör om orden jag till mig och det där) för blir jobbigt om jag ska skriva om samma grejjer, ähh skit samma jag tar vare sig du vill eller ej, skriver att det är din text! :D



puss för en rolig skoldag med många skratt<3

2009-11-11 @ 18:29:54
URL: http://linaalouise.blogg.se/
Postat av: Amandah

HAHAHAH jaa vi hade ju sådär lagomt kul ;p

2009-11-12 @ 10:18:31
URL: http://lisaamandah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0